Mokytoja Aurelija MC --> Bandymai su vandeniu per ZOOM

Mokytojo ir vaikų darbo pobūdis bei aplinka pasikeitė, tačiau tai nereiškia, kad turime atsisakyti patirtimi grįsto mokymo(-si).
Dalinuosi idėja, kurią išbandėme su savo pirmokėliais. Jie šauniai susitvarkė, o tėvelių pagalbos (nebent, ruošiantis pamokai) net neprireikė.
Šis bandymas, aišku, ne kokia naujiena, veikiau, priminimas, kad ir namų sąlygomis (sėdint prie kompiuterio / išmaniojo įrenginio ekrano) galima labai šauniai tyrinėti supantį pasaulį ir jame vykstančius reiškinius. 



BANDYMAS SU VANDENIU 3 in 1

Kaip ir kasryt, prieš ZOOM susitikimą tėvams išsiunčiau priminimą apie artėjančią pamoką, reikiamas turėti priemones. Šį kartą mums reikėjo turėti:
- STIKLINĘ VANDENS (geriau, aukštesnė, lygiu korpusu, neišgaubtu dugnu);
- 2 PASIRINKTŲ SKIRTINGŲ SPALVŲ FLOMASTERIUS (arba pieštukus);
- 1 POPIERIAUS LAPĄ
- 1-no CENTO MONETĄ (tinka ir 2-jų, 5-ių centų monetos).

Bandymas nr.1

  • Kartu su vaikais demonstratyviai padėjome monetą ant stalo.
  • Diskutavome, iš ko ji pagaminta, ar vanduo galėtų ją kaip nors paveikti ir pan.
  • Vaikams pasakiau, jog netrukus padarysime taip, kad "moneta pradings".
  • Pastatėme vandens stiklinę ant monetos.
  • Nurodžiau pažiūrėti į monetą palinkus šonu PRO VANDENĮ.
  • Ką Jūs sau galvojate? Moneta DINGO!


Bandymas nr.2
  • Vandens stiklinę patraukėme į šoną ir paėmėme du flomasterius bei popieriaus lapą.
  • Patogumo dėlei, perlenkėme lapą pusiau.
  • Ant lapo vaikai nupiešė ir nuspalvino dvi ryškias juostas / stačiakampius (tai užtruko iki 2 min. Vaikai labai noriai piešė, spalvino ir kėlė prie kameros rezultatus).

  • Aš buvau iš anksto pasiruošusi šį lapą (kad galėčiau atidžiai stebėti, kaip sekasi vaikams, padėti kai reikia) tad pakėliau jį prie kameros ir lėtai rodžiau, ką darome: paėmus stiklinę pakėliau ją į "pirmą planą", už jos tol keičiau lapo kryptį, kol vaikams matomas vaizdas ekrane apsivertė (t.y. kiekvienos spalvos stačiakampis liko priešingoje pusėje).

  • Toliau bandė ir patys vaikai su savo priemonėmis. Pavyko VISIEMS!
*Nepamirškite pasiūlyti po pamokos išbandyti ir kitus piešinius: rodykles, gyvūnų piešinėlius, ornamentus ir t.t.

 

Bandymas nr. 3
  • Paėmėme vieną iš flomasterių (užkimštą) / pieštukų ir  įmerkėme į vandens stiklinę.
  • Rezultatą stebėjome iš šono, iš viršaus, diskutavome, kaip pasikeitė (ar pasikeitė) pieštukas / flomasteris, spėliojome, kodėl tai nutiko šiame ir prieš tai darytuose bandymuose.


APIBENDRINAME SU VAIKAIS: Kur čia slypi mokslas?

Šio eksperimento mokslinė koncepcija vadinama refrakcija (šviesos, radijo, garso bangų sklidimo krypties aplinkoje pokytis dėl aplinkos nevienalytiškumo, jos parametrų, pvz., lūžio rodiklio, temperatūros, nevienodumo).
Paprasčiau tariant, refrakcija atsiranda, kai šviesa keliauja iš vienos terpės į kitą (šiuo atveju, iš oro į vandenį, iš vandens į orą). Šių bandymų metu šviesa, atsimušusi nuo paveikslėlio ir „nešanti vaizdą“ su juo, sklido oru. Po to - per stiklinę taurę į vandenį, o galiausiai—iš stiklinės taurės ir dar kartą pro orą... Ir tik tada pasiekė mūsų akis. Tai reiškia, kad šviesa vieną kartą „lūžo“ prasiskverbusi per stiklinę taurę į vandenį. Paskui vėl „lūžo“ kai prasiskverbusi pro stiklinę vėl pateko į orą. Taigi šviesos „keliai“, šiuo atveju, susikirto, tad vaizdas ir atrodė apverstas, pasikeitęs.



Net ir nesigilindami į pačią mokslinės koncepsijos sampratą, tikrai turėsite labai nuotaikingą pamoką. Mums viskas pavyko tiesiog PUIKIAI. Nerealiai smagu visų darbų / vargų fone išgirsti vaikų juoką, matyti atradimo džiaugsmą.



SĖKMĖS ir SVEIKATOS linkėdama,
Mokytoja Aurelija Macijauskienė 🌿

Komentarai

Rašyti komentarą

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Mokytoja Aurelija MC -> Rugsėjo 1-oji alfa klasėje

Žibintas

Klasės savivalda->geroji patirtis mokytojos Aurelijos MC klasėje