Pasidaryk pats:Svajonių klasės dekoras_Mokytoja Aurelija MC->Dizainerė

[2014 m. Liepos-rugpjūčio mėn.]
Pasibaigus sunkiam ir daug laiko bei jėgų atėmusiam klasės remontui pradėjau labai daug galvoti apie pirmųjų mokslo metų klasės dizainą.


Norėjau pasirinkti vientisą temą, kuri atsispindėtų ne tik klasės sienose, bet vyrautų ir užduotyse, kurias atliksime su mokiniais, veiklose, kuriose dalyvausime, mokymo(si) medžiagoje, su kuria susidursime ir pan.  Kadangi mes esame uostamiesčio mokykla, aš pasirinku temą "Kelionė į platųjį žinių vandenyną".

Man buvo labai svarbu klasę suskirstyti į temines "sritis" pagal jų paskirtį. Kitas man svarbus dalykas buvo šis - aš nusprendžiau kiekvieną dekoraciją, apdailos elementą ar mokymo(si) priemonę padaryti savo rankomis. Norėjau, kad mokiniai iš pat pradžių suvoktų, jog žmogus savo rankomis ir valios pastangų dėka
gali sukurti bet ką. 
Pradėkime nuo klasės taisyklių. Ant sienų tarp dviejų langų buvo senas kaitinimo elementas, kurį mes perdažėme... bet aš vis tiek norėjau jį paslėpti. Šis mano noras pašnibždėjo idėją čia sukurti specialią erdvę klasės taisyklėms. Ilgą laiką kūriau klasės taisyklių tekstus, nes norėjau, kad jie būtų suprantami ir artimi pirmokams. Taisykles sukabinau pagal svarbą (svarbiausios kabėjo viršuje).Vėliau mano mokiniai sėkmingai įsisavino šias klasės taisykles ir stengėsi jų sąžiningai laikytis.


Visos mūsų klasės taisyklės buvo pateiktos ant juodos spalvos popieriaus lapo ir parašytos RANKA su  spalvotomis kreidelėmis. Aš norėjau, kad tai sudarytų mokyklinės lentos įvaizdį. 
Žemiau pateikiu taisyklių, kurių mes susitarėme laikytis, sąrašą. Gal kažkam tai bus naudinga :) 

Mūsų klasės taisyklės:
1. Drąsiai tobulėk ir nebijok rizikuoti.
 

2. Niekada nepasiduok.
3. Stenkis daryti gerus darbus ir padėti kitiems.
4. Užduok daug klausimų, domėkis.

5. Klausyk, kai kas nors kalba.

6. Mokykis, dirbk ir žaisk efektyviai, sąžiningai ir saugiai.
 

7. Išlik mandagus, malonus, atidus ir rūpestingas mokinys/ draugas / vaikas.



  
SKAITYMAS yra sudėtingas procesas, tačiau kartu tai yra vienas iš geriausių būdų padėti vaikams tobulėti įvairiais aspektais. Taip pat pažymėtina, kad skaitymas net gali padėti tiems vaikams, kurie turi mokymosi ir elgesio problemų, išgyvena bendraamžių pašaipas, nepasitiki savimi, turi blogų socialinių įgūdžių, patiria smurtą. Skaitymas dažnai padeda tokiems vaikams jaustis geriau, keičia vaiko elgesį, padeda jam vystytis ir augti kaip asmenybei. Dėl šių ir daugelio kitų skaitymo teikiamų privalumų norėjau, kad skaitymo sritis mūsų klasėje būtų labai patraukli ir tinkama mokiniams turintiems skirtingus skaitymo gebėjimus.

Štai ką aš padariau:

-Išėmiau spintelės duris ir mažąją mūsų klasės biblioteką padariau atvirą visiems. 

-Perdažiau bibliotekėlės lentynas ryškiomis spalvomis ir jas dekoravau spalvotu popieriumi tam, kad mokiniams bibliotekėlė keltų pačias geriausias emocijas.

-Surinkiau visas knygas vaikams, kurias tik turėjau savo namuose esančioje bibliotekoje ir perkėliau jas į klasę (visos jos priklausė man kai pati buvau vaikas). Svarbiausias dalykas čia yra šis: aš rūpestingai aplenkiau kiekvieną (net mažiausią) knygą, nes norėjau, kad mokiniai nuo pat pradžių mokytųsi tausoti ir saugoti knygas.

-Šalia mažosios bibliotekos primėčiau minkštų pagalvių ir pastačiau keletą patogių kėdžių tam, kad mažieji skaitytojai čia jaustųsi patogiai.

-Mažosios bibliotekos antraštėje aš parašiau raidę "E" atvirkščiai: norėjau šiek tiek paprovokuoti savo mokinius. Kaip pastebėjau vėliau, tos žingsnis pasirodė naudingas, nes ši smulkmena tapo  labai miela ir artima mano mažiesiems pirmokams.



Apie klasės spalvų įtaką mokiniams kalbėjau jau anksčiau (čia). Dėl tų pačių priežasčių norėjau spalvotai papuošti ir klasės lubas. Iki to laiko niekas mokykloje paprastai to nedarė, nes lubos čia yra labai aukštos, reikalingos specialios kopėčios. Mano tėtis, žinoma, man paskolino tas kopėčias :) Taigi, aš pasidariau spalvingą vėliavėlių girliandą iš spalvoto popieriaus. Taip pat pagaminau mielas mažų debesėlių girliandas iš paprasto kopijavimo popieriaus (pakabintos palubėje jos atrodė labai žaismingai). Viename prekybos centre netyčia radau pirkti spalvotų popierinių žibintų, todėl įsigijusi juos pakabinau juos ant šviestuvų klasės gale (skirtingame aukštyje). 





Taip pat labai svarbiu klasės dekoro elementu, kuris vėliau tapo mokymo(si) priemone, buvo abėcėlės girlianda ant priekinės klasės sienos. Tuo metu niekur negavau pirkti lietuviškų abėcėlės kortelių (parašytų dailyraščiu), todėl nusprendžiau jas susikurti pati. Taigi, prisipirkau daug spalvoto popieriaus ir: iš kiekvieno A4 formato popieriaus lapo pagaminau po vieną rausvą vėliavėlę; ant atskirų rožinių kortelių dailyraščiu parašiau kiekvieną abėcėlės
raidę (didžioji + mažoji raidė); suklijavau korteles ant vėliavų ir dekoravau jas geltonomis juostomis ir skrituliukais. Ši abėcėlė kabėjo klasė priekyje visus mokslo metus. Ją "laikė" du maži pirmokai (juodo popieriaus siluetai).


Daug dėmesio skyriau klasės stendų puošybai. Anksčiau čia nebuvo jokio stendo,o ir mokykla tada man negalėjo nieko pasiūlyti. Dėl to mano tėtis pats pagamino man stendus. Tam jis panaudojo senus langų rėmus: išėmė stiklą, perdažė rėmus baltai, stiklo vietoje užkalė ploną medinę plokštę ir ją padengė kamštine danga.Super!



Šiuos išskirtinius stendus dekoravau spalvotomis popierinėmis juostelėmis ir "Pom poms" iš paprastų popierinių servetėlių. Visą jų gamybos eigą tada radau čia. Šios dekoracijos puošė stendus visus mokslo metus. Keitėsi tik stendų turinys.

Kita klasės sritis, kurią norėjau prasmingai papuošti, buvo prausyklėlės zona.
Iš spalvoto popieriaus pagaminau aplikaciją "Vandens, muilo ir rankų draugystė" (ateityje tokią aplikaciją virš praustuvės ilaminuočiau, nes mažiau, nei per pusmetį, nuo besitaškančio vandens ji susidėvėjo). Šis simbolis turėjo padėti mokiniams prisiminti, kaip svarbu reguliariai ir tinkamai plauti rankas. Virš kriauklės taip pat pakabinau žaismingą plakatą su aiškiai pavaizduotais rankų plovimo žingsniais. Ne vieną mėnesį mokiniai skrupulingai jų laikėsi.

 


Paskutinis, bet ne prasčiausias akcentas klasėje buvo mano pačios darbo stalas.
Aš norėjau, kad jis ne tik atspindėtų mano asmenybę, bet kartu  taptų pozityviu kūrybiškumo pavyzdžiu vaikams. Taigi pirmiausia
ant raudono popieriaus įmantriai užrašiau savo vardą. Pamaniau, kad vaikams bus lengviau jį prisiminti pirmosiomis dienomis mokykloje.  Šį plakatą papuošiau savo portreto siluetu. Kaip pagaminti tokį produktą galima rasti čia



Aš taip pat pati pasidariau savo pieštukinę svarbiausiems daiktams. Tam panaudojau įvairias dėžutes nuo pasibaigusių maisto produktų (ryžių, žirnių, druskos) ir pasibaigusio tualetinio popieriaus ritinėlius. Kiekvieną elementą puošiau spalvotais vyniojamaisiais popieriais ir apklijavau žaismingais suvenyrais. Tada panaudojau batų dėžės dangtį kaip pagrindą ir viską suklijavau ant jo. Puikus priemonių dėklas (jau ketverius metus tarnauja)! Tiesa, šio kanceliarinių priemonių dėklo gamyba atėmė nemažai laiko, tačiau tokį variantą pasirinkau ne be reikalo. Aš norėjau, kad mokiniai suvoktų, jog dauguma buitinių atliekų gali būti ir TURI BŪTI perdirbtos arba rūšiuojamos. Idėja pasiteisino. Daugelis mokinių man vėliau pasakojo, kad jie kartu su  tėvais, pasekę mano pavyzdžiu, taip pat gamino pieštukines arba daiktų laikymo dėžes. 


Taigi, kaip matote, nėra blogų spalvų! Iki šiol aš džiaugiuosi, kad nepabijojau jų įsileisti į savo klasę.
Iki kito karto!
🙋

Komentarai

Rašyti komentarą

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Mokytoja Aurelija MC -> Rugsėjo 1-oji alfa klasėje

Žibintas

Klasės savivalda->geroji patirtis mokytojos Aurelijos MC klasėje