Alfa kartos vaikai_Mokytoja Aurelija MC


Aurelija Macijauskienė ©
"Alfa kartos vaikai"
2018, Klaipėda
Visos teisės saugomos


Kas vyksta?!

Bendraudama su kolegomis vis dažniau išgirstu nusiskundimų mokiniais, keistų nusistebėjimų jų poelgiais ar bendravimo ypatumais...Suaugusieji skundžiasi, kad nepavyksta atrasti "bendros kalbos", vaikai kitokie, nei anksčiau...Bet žinote ką? Visa tai yra visiškai normalu!  
Tai kas tokio nutiko per pastaruosius aštuonerius metus? Atsakymas labai paprastas. Mūsų akyse užaugo ir mokyklas pradėjo lankyti naujoji karta - ALFA karta. Remdamasi įvairių mokslininkų ir sociologų įžvalgomis, ilgą laiką renku informaciją apie alfa kartos vaikus. Tiek kaip jų mokytoja, tiek kaip dviejų alfų mama. Žemiau rasite apibendrintą alfa kartos vaikų charakteristiką, kuri, tikiuosi, taps naudinga priemone pedagogams ir/ar tėvams organizuojant efektyvų šių mažų stebuklų tobulėjimą. Taigi, apie viską nuo pradžių 🔻
Kūrybinės dirbtuvės pajūryje

Alfa kartos vaikai yra tarsi auganti ir itin pelninga vartotojų rinka. Šiuo terminu vadinami vaikai gimę/gimsiantys tarp 2010 ir 2025 metų. Sociologo M. McCrindle (2016) teigimu, kas savaitę pasaulyje gimsta maždaug 2,5 mln. alfa kartos atstovų.

Visuotinai tikimasi, kad , lyginant su ankstesnių kartų atstovais, alfa kartos vaikai yra ir bus iki šiol sveikiausi, turtingiausi, labiausiai išsilavinę ir technologiškai išsivystę. Jei anksčiau socialinės medijos ir technologijos  žmonėms buvo tik įrankis, alfa kartos vaikams tai bus būtinybė, gyvenimo būdo dalis (Beerkowitz, 2016).


Kas jie?



Apibendrindama įvairių autorių mintis apie alfa kartos vaikus (Beerkowitz, 2016; Driscoll, 2017; Jurkevičienė G.; McCrindle, 2016; Macijauskienė ir kt., 2018; Ramadlani, Wibisonn, 2017 ir kt.), žemiau pateikiu trumpą jų charakteristiką:

1.      Alfa vaikus nuo jų gimimo visur ir visada lydi išmaniosios technologijos. Dauguma jomis naudotis išmoksta dar net neišaugę sauskelnių. Šie vaikai jau niekada nepažins pasaulio, kuriame neegzistavo „apps‘ai“ ar galimybė kurti video įrašą drono pagalba. Ir jiems tai visiškai natūralu!

2.      Alfa vaikams greitai pasidaro nuobodu. Taip yra todėl, kad nuo ankstyvo amžiaus išmokę naudotis išmaniaisiais įrenginiais, ilgainiui jie pripranta greitai „nuskaityti informaciją“, taigi tarsi šokinėja iš programos į programą, iš vieno vaizdo įrašo į kitą ieškodami to, kas bent trumpam patrauks jų dėmesį.  Kai tokią informaciją randa, su malonumu gali ją nagrinėti net keliasdešimt minučių be pertraukos, klausytis ar žiūrėti vėl ir vėl.

3.      Svarbu ir tai, jog alfoms svarbu informaciją gauti IŠ KARTO. Labiau, nei betkuri ankstestė karta, alfa vaikai trokšta, kad į jų klausimus būtų atsakyta nedelsiant. Jei Jūs negalite to padaryti skubiai, galimas daiktas, kad neteksite jų susidomėjimo.

4.      Alfa kartos vaikai vienu metu gali atlikti kelis darbus, tačiau ilgiau susitelkti ties viena veikla jiems žymiai sunkiau.

5.      Alfos teikia pirmenybę bendravimui per vaizdus ar balsu, o ne spausdinant ar kuriant tekstą.

6.      Tai prasmės ieškotojai. Pažymėtina, jog mokymo(si) procese alfa vaikams itin svarbu tyrinėti, išmėginti, atrasti. Šiuo atveju padagogas reikalingas labiau kaip paglbininkas, o ne nurodinėtojas, todėl ugdant būtinas abipusis bendradarbiavimas.

7.      Alfa kartos vaikai taip pat labai vertina tarpasmeninius ryšius su bendraamžiais. Siekiant įtraukti juos į veiklą, būtina skatinti bendravimą ir bendradarbiavimą, kurti vieningą ugdytinių komandą. Čia labai pasitarnauja nuolatinis mažų grupelių kūrimas, nes taip sukuriamos sąlygos alfoms užmegsti ir palaikyti gilesnius tarpusavio ryšius, bendradarbiaujant siekti mokymosi sėkmės, bendro tikslo. 


Mokomės iš kino

Kas toliau?
Nuo 2017 Lietuvos mokyklas pradėjo lankyti didžioji dauguma alfa kartos vaikų. Dauguma jų jau baigė pirmuosius mokslo metus, kiti – dar tik ruošiasi juos pradėti. Dėl šios priežasties tampa nepaprastai svarbu iš esmės pažinti naujos kartos ugdytinius. Pedagogui gyvybiškai svarbu suvokti, kad tai visiškai kitokie vaikai, todėl būtina KEISTI ir jų mokymo(si) metodus, padėti jiems žengti į priekį, o ne leisti stovėti vietoje.
Alfa kartos vaikai auga ne tik intensyviai besinaudodami įvairiais išmaniaisiais įrenginiais, bet naudojasi mąstančiais ir kartu „augančiais“ žaislais. Nuo mažens juos natūraliai supa pažangą skatinanti aplinka. Kaip teigia prof. Joe Nellis (2017), alfa kartos vaikai yra ypatingi, o užaugę dirbs darbus, kurie šiandien dar neegzistuoja. Dėl šios priežasties jų ugdymas reikalauja iš pedagogų neeilinės atsakomybės. Anot  A. Nagy ir A. Kölcsey (2017), svarbu suvokti, jog informacija sensta labai greitai, todėl ugdant alfa kartos vaikus negalima remtis, kone, dešimties metų senumo vadovėliais ir/ar užduočių sąsiuviniais. Šių vaikų ugdymas iš pedagogo reikalauja nuolatinio tobulėjimo ir inovatyvių ugdymo(si) metodų bei priemonių paieškos ir taikymo.  
Apibendrintai galima teigti, jog alfa kartos vaikai turi daugiau ir įvairesnių gebėjimų, tačiau kartu susiduria ir su daugiau iššūkių. Technologijos šiems vaikams leidžia labai greitai tobulėti, tačiau kartu gali tapti asmeninių problemų priežastimi. Atradę inovatyvius alfa kartos vaikų  ugdymo(si) metodus pedagogai gali sudaryti sąlygas visapusiam jų tobulėjimui, užtikrinti kelią į sėkmę ir padėti efektyviai susidoroti su kylančiais sunkumais.

"Kaip atrodo matematika?"
Siekdama padėti šiandieniniam mokytojui efektyviai ir kryptingai organizuoti alfa kartos vaikų ugdymo(si) procesą pagal jų poreikius, sukūriau specialiai mažųjų alfų mokymosi ypatumus atitinkančią priemonę. Joje sukaupta geroji mano klasės patirtis ne vienerius metus įvairiuose kontekstuose draugaujant su nerealiaisiais alfomis. Priemonė suskirstyta pagal mokymosi pasiekimo lygmenis. Atnaujintas leidinys „Inovatyvios matematikos užduotys ALFA kartos vaikams_1 klasė“ talpina dar daugiau ir įdomesnių klasikinių skaičiavimo/problemų sprendimo  užduočių.  Čia taip pat rasite originalių matematinių žaidimų idėjų, interaktyvių nuorodų  matematikos žinioms bei gebėjimas gilinti, spausdinimui paruoštų veiklos lapų, provokuojančių galvosūkių. Taip pat pateikiami įvairių STEAM iššūkių pavyzdžiai, veiklos "kilimėlišų" idėjos ir kt. Visa mokomoji medžiaga paruošta mokytojos praktikės, vadovaujantis šiuolaikinio mokymo nuostatomis, mokslininkų bei sociologų įžvalgomis, įvairių tyrimų duomenimis. Tai vizualiai patraukli ir akademiškai labai praktiška priemonė alfų ugdymo(si) procesui tobulinti. 




Dėl priemonės įsigijimo kreiptis asmenine žinute facebook.



Literatūra

  • Beerkowitz D. 2016. The Newest Generation Has No Purchasing Power Yet, but Will Soon Take Over the World. Prieiga per internetą: < http://adage.com/article/digitalnext/13-things-alpha-generation/302366/>.
  • Driscoll M. 2017. GENERATION ALPHA STARTING SCHOOL! Prieiga per internetą: < https://thinkstrategicforschools.com/generation-alpha-starting-school/>
  • Hudson D. 2018. Here comes generation alpha. Prieiga per internetą: <http://www.relevantchildrensministry.com/2018/06/here-comes-generation-alpha.html>.
  • Jurkevičienė G. Alfa kartos vaikai. Prieiga per internetą: < http://www.vaikui.lt/vaikas/vaiko-raida/alfa-kartos-vaikai/2/>.
  • Macijauskienė A., Norvilienė A. 2018. THE FEATURES AND EDUCATIONAL CHARACTERISTICS OF THE GENERATION ALPHA CHILDREN: TECHERS‘ OPINION Prieiga per internetą: <http://www.lera.lt/wp-content/uploads/2018/12/Scientific-Research-in-Education-Vol-2.pdf>.
  • McCrindle M. 2016. Gen Z and Gen Alpha infographic update. Prieiga per internetą :< https://mccrindle.com.au/insights/blogarchive/gen-z-and-gen-alpha-infographic-update/ >
  • Nagy A., Kölcsey A., 2017. Generation Alpha: Marketing or Science? Acta Technologica Dubnicae volume 7, issue 1.
  • Nellis J. 2017. What does the future hold for Generation Alpha? Prieiga per internet: https://www.cranfield.ac.uk/som/thought-leadership-list/what-does-the-future-hold-for-generation-alpha>.
  • Ramadlani A. K., Wibisono M. 2017. VISUAL LITERACY AND CHARACTER EDUCATION FOR ALPHA GENERATION. Prieiga per internetą: <http://sastra.um.ac.id/wp-content/uploads/2017/11/01-07-Abdul-Khaliq-Ramadlani-Marko-Wibisono_LAYOUTED.pdf>.
  • Theko K. 2018. Meet generation alpha . Prieiga per internetą : <http://www.fluxtrends.com/meet-generation-alpha/>


Komentarai

  1. KAIP ATSIRADO MANO VYKDYTOJO GRĮŽDAMAS PAGAL REALIĄ IR VEIKSMINGĄ NUORODĄ DR. Sunny. Mano vardas Lydia Gomez, aš niekada nemaniau, kad vėl šypsosi. Vyras vieneriems metams paliko mane su dviem vaikais. Aš maniau, kad daugiau jo nematysiu, kol nesutikau ponios, vardu Maria, kuri papasakojo apie burtininką, vadinamą Dr.Sunny, ji man pateikė savo el. Pašto adresą ir mobiliojo telefono numerį. Aš susisiekiau su juo ir jis mane patikino, kad per 48 valandos mano vyras grįš pas mane. Mažiau nei per 48 valandas mano vyras grįžo prašydamas atleidimo sakydamas, kad tai velnių darbas, todėl iki šiol stebiuosi šiuo stebuklu, negalėjau įsivaizduoti, bet kai tik burtai buvo išduoti, aš pastojau ir pagimdžiau savo trečiąjį vaiką. Jei jums reikia pagalbos iš jo, galite susisiekti su juo el. paštu: drsunnydsolution1@gmail.com Arba „WhatsApp“ arba paskambinkite jam dabar: +2349030731985
    Dr.Sunny taip pat gydo:
    1. ŽIV / AIDS
    2. HERPES 1/2
    3. VĖŽYS
    4. ALS (Lou Gehrig liga)
    5. Hepatitas B?
    6.Jei norite pastoti

    AtsakytiPanaikinti

Rašyti komentarą

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Mokytoja Aurelija MC -> Rugsėjo 1-oji alfa klasėje

Žibintas

Pasidaryk pats:Svajonių klasės dekoras_Mokytoja Aurelija MC->Dizainerė