Mokytoja Aurelija MC -> "Protų mūšis"

Pavasaris įsibėgėjo!
Pas mus jis nepaprastai gražus ir kupinas įvairiausių naujų atradimų bei nuotykių. Tiesa, pečius slegia ir ne vienas rūpestėlis, tačiau šiandien ne apie juos.


Kaip žinia, pavasarį vaikams susikaupti darosi vis sunkiau. Ir ne vien todėl, kad už lango saulėta, o oras vis šiltėja. Vaikai tiesiog darosi vis labiau pavargę... Mokslo metai neprotingai prailginti, sutrumpėjo atostogos, o mokymo(-si) krūvis išliko toks pats - absurdas! 
Dėl to šiuo laikotarpiu aš stengiuosi į mokymo(-si) procesą įtraukti kuo daugiau pozityvių dalykų. Kur kas dažniau atliekame įvairius eksperimentus, į pagalbą pasitelkiame mokomuosius žaidimus, patys kuriame įvairius projektus ir juose dalyvaujame, mokomės netradicinėse aplinkose ir t.t. 
Šiandien noriu pasidalinti vienu itin smagiu būdu, kuris padės aktyvinti vaikų mąstymą ir žadinti mokymo(-si) motyvaciją pamokų metu, išvykoje, renginio metu, per pertraukas ar kada tik sugalvosite (išbandyta net per šeimos šventes 😻).
Tai - "Protų mūšis". Trumpai apie jį skaitykite žemiau.

# 1 RAUNDAS
Prisistatymas

Pirmiausia reikės pasiskirstyti komandomis. Mano prisegtame faile rasite net devynis skirtingus variantus prisistatymui kurti, tad tai reiškia, jog galite suformuoti tiek komandų ar net porų, kiek tik reikės. Optimaliausias narių skaičius komandoje: 3 - 4.
Optimalus laikas užduotims įgyvendinti: ~ 5 min (galima ir ilgiau, jei dalyviai dar labai maži ir trumpiau, jei itin pažengę). 
Viskas labai paprasta: jūsų parinktu ar pačių dalyvių pasiūlytu būdu susiskirsčius komandomis išdalinami lapai, kuriuose nurodyta, ką reikės padaryti. Dalyvių prašoma ne tik susigalvoti komandai pavadinimą, bet ir sukurti nuotaikingą EILIUOTĄ prisistatymą ar šūkį panaudojant tris žemiau pateiktus žodžius (galūnes galima keisti pagal poreikį). Kiekvienos komandos žodžiai yra skirtingi, tad, patikėkite, bus tikrai smagių ir skambių prisistatymų. 
Atsisiųsti galite paspaudę čia.

# 2 RAUNDAS
Paslaptingi klausimai

Šiame etape kiekviena komanda gauna po klausimyną (visiems vienodas), kuriame tiesiog reikia pažymėti VIENĄ teisingą atsakymą. Čia rasite trupinėlį lietuvių liaudies išminties su nuotaikingais ir šiuolaikinio vaiko kasdienybei artimais atsakymais.
SVARBU nepamiršti laikui pasibaigus dalyviams priminti parašyti savo komandos pavadinimą klausimyno apačioje.  
Atsisiųsti galite paspaudę čia.

# 3 RAUNDAS
Vizualizacijos

Trečiame raunde intriguojančiu pavadinimu pateikiamos įdomios iliustracijos, kuriose esantys objektai ne taip lengvai įvardijami. SVARBU: siekiant, kad šiame etape nebūtų nesklandumų ar nereikalingų klausimų, pasirūpinkite, kad užduotys būtų atspausdintos spalvotai. Priešingu atveju, dalyviams gali būti kur kas sunkiau įžiūrėti, kas jose. 
Atsisiųsti galite paspaudę čia.

# 4 RAUNDAS
Įžymybės

Tikras iššūkis! Dalyviams reikia sprendžiant tik iš pateiktų fotografijų nustatyti, koks įžymus asmuo jose pavaizduotas. Kad būtų ne taip lengva, nuotraukose vaizduojami Lietuvoje ir pasaulyje žinomi žmonės vaikystėje ir jaunystėje.
Atsisiųsti galite paspaudę čia

# 5 RAUNDAS
Muzikiniai klausimai

Paskutinis ir, bene, linksmiausias raundas, kuriame dalyviai varžosi muzikos srityje. Kokias dainas pasirinkti šiame etape, galite rinktis visiškai laisvai pagal dalyvių amžių, interesus ir "Protų kovų" kontekstą. Paskutinį kartą mes žaidėme šį žaidimą keliaudami autobusu su 45 ketvirtokais. Pasirinkau tokias dainas: 
1. Atspėti dainos pavadinimą: "Nervai". Vidas Bareikis (leistas tik priedainio fragmentas).
2. Atspėti dainos atlikėją: Šventinis Bankuchenas  "Lietuvos istorijos repas". 
3. Nustatyti, kas sieja šias dainas: paleidau originalų kalėdinių dainų "mix'ą" (išsirinkau ir įjungiau labiausiai patikusį fragmentą).
4. Paveikslėliai yra iš dainos Antikvariniai Kašpirovskio dantys "Mažulė" vaizdo klipo. Per priedainį dainavo ir ošė visas autobusas. 
Visas dainas buvau įsikėlusi į mobilųjį telefoną. Atėjus momentui, paleisdavau fragmentą priglaudusi telefono garsiakalbį prie autobuso mikrofono. Buvo suuuuper smagu! Ne kartą palikdavom dainą skambėti ilgiau. Vaikai dainavo, skandavo, linksminosi... 
Ir taip...gal dainos ne pačios vaikiškiausios, tačiau vaikai jų klausosi (kone, mintinai moka), o į turinį dažniausiai stipriai ir nesigilina. Kaip minėjau, kokią muziką šiame etape pasirinkti, galite nuspręsti laisvai.
Atsisiųsti galite paspaudę čia.

TAŠKŲ SKAIČIAVIMAS

Pasibaigus visiems raundams ateina metas susumuoti taškus. Atsakymus į "Smegenistų" klausimus ir taškų skaičiavimo lentelę rasite paspaudę čia. Jei yra laiko, dalyviai, laukdami, kol bus paskelbti rezultatai, gali žiūrėti nuotaikingus animacinius filmukus, klausytis muzikos ar mėginti atlikti kokį "STEAM challenge". 
Rekomenduoju prieš ar po nugalėtojų skelbimo grąžinti komandoms jų klausimynus ir aptarti visus atsakymus, įvardyti teisinguosius. Tai galima daryti pasitelkus PowerPoint / Prezi pristatymą ar tiesiog žodžiu. Tada vaikai dar kartą gerai viską peržiūri, įsimena, juokiasi ir vis kartoja "Ai čia taip turėjo būti!.." 

Mano aukščiau aprašytoji ir panašios veiklos praskaidrina ugdymo(-si) procesą bet kur ir bet kada. 
Čia labai tiktų vieno iš mano buvusių mokinių kažkada pasakyta frazė: 
"<...> o žinot, kai linksma, išmokti lengviau". 





Komentarai

Rašyti komentarą

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Mokytoja Aurelija MC -> Rugsėjo 1-oji alfa klasėje

Žibintas

Klasės savivalda->geroji patirtis mokytojos Aurelijos MC klasėje