Mokytoja Aurelija MC -> PIRMOJI PAGALBA PRADEDANTIESIEMS MOKYTOJAMS 🚑

Labas, Kolega!


Svajoju apie mūsų, Mokytojų, vieningumą. Svajoju apie dieną, kai visi (be išimties)  koja kojon sieksime sėkmės, pokyčio, proveržio.... Tačiau tai neateis be suvokimo, kad privalome dalintis savo gerąja patirtimi, privalome vieni kitiems padėti, užuot burnoję, kaip viskas blogai ir kokie visi kiti nedraugiški. Keistis reikia pradėti nuo savęs...🌻
Dalinuosi viskuo, kas Tau gali praversti pradedant dirbti ;) Jei skaitai šį laišką, bet esi ne "naujokas", vadinasi, daug kas Tau žinoma ir jau Tu turėtumei dalintis, o ne laukti, kol kas kitas tai padarys... 

Dauguma dokumentų / priemonių yra grynai darbiniai, pagalba praktikoje (o ne kažkokiam atsiskaitymui), todėl juose gali pasitaikyti gramatinių ar struktūros klaidų. Iš anksto atsiprašau už tai, bet esmė nuo to nesikeičia. Manau, dabar Tau tiesiog reikia pavyzdžio, kaip viską daryti :) Būčiau ir aš norėjusi sulaukti panašios pagalbos savo darbo pradžioje. 

Būk drąsus, Mokytojau, improvizuok, ir, svarbiausia, skleisk D A L I N I M O S I idėją kolegoms. Juk siekiame tų pačių tikslų :) Didžiausios sėkmės ...


Taigi:
Vienas iš esminių yra “PAMOKŲ PLANAVIMAS PRADINĖSE KLASĖSE” aplankas. Ten rasi įvairiausius planų pavyzdžius, metodinių patarimų.
Akcentas à "Teminiai planai" yra tie, kuriuos paprastai turiu "Dėl savęs", kad žinočiau, kaip tiksliai el. dienyne įvardinti atskirų mokomųjų dalykų temas ar pasiekimus, seku juose mokomų dalykų eiliškumą (ką po ko mokome), kaip sekasi organizuoti ugdymo(-si) procesą, žymiuosi gimusias idėjas ir pan. Audito metu mums buvo aiškiai pasakyta: teminis planas – tai tavo darbinis “arkliukas” – ten tu keverzoji, braukai, žymiesi, keiti, dėlioji ir t.t., t.y. PLANUOJI. Tai negali būti vieną kartą (išspausdinus) paliestas “dokumentas”, kuris vėliau dulka sekcijoje. Juk pats B.Franklinas yra pasakęs: „Nekurti planų, vadinasi, planuoti pralaimėjimą.“ Šiame “dokumente”, kurį atsiunčiau yra VISI lietuviškose mokyklose dėstomų mokomųjų dalykų planai (ne tik lietuvių k., matematika, bet ir kūno kultūra, menai ir pan.). Gal pravers. Skirtingose mokyklose teminių planų pateikimas gali skirtis. Kiek žinau, dabar daugelio mokomojų dalykų (konkrečių didaktinių sistemų) teminius planus galima rasti internete (eduka.lt), tačiau prieiga prie jų tapo mokama. 
Teminiuose planuose rasi  aiškiai parašytą abėcėlės mokymo metodiką ir dėsningumą. (Pagal “Naująjį Šaltinį”, kitur bus kitaip).Tam dar pridėjau priemones "Spalvink ir išmok žodžių rašybą". Jos senos, bet geros, dabar tokių jau nėra net kaip įsigyti. Rasi ir pdf failą su lietuviška abėcėle - gali atsispausdinti ir kaskart išmokus naują raidę kažkur ją akivaizdžiai padėti (taip daryti tol, kol surinksite visą raidžių "kolekciją"). Yra ir dvi dalys užduočių konkrečiai abc įtvirtinimui (ypač pasiteisino su silpnesniais vaikais, naudodami jas išmokome skaityti kur kas greičiau).

------------------------
Žemiau kiti keli specifiniai komentarai apie failus, kuriuos tau prisegu:

Nuostabios dainelės su abc vaikams (gali kasdien rodyti sudominimui, išmokti dainuoti ir pan.): 👇

Šioje nuorodoje - nemažai priemonių pačiai rašymo mokymo pradžiai 👇
--------------------------

Kas liečia matematiką, tai yra mano arkliukas, todėl prisegu tai, ką turiu šiuo klausimu. Ten gryna paskaitų medžiaga, bet išsirink tai, kas Tau reikalinga.
Žemiau dar yra nuostabi priemonė, kuri Tau ir vaikams padės mokytis taisyklingai rašyti skaitmenis:👇
---------------------------
Prisegu ir kelis "diplomiukų" pavyzdžius: kai tik buvau pradėjusi dirbti, atsispausdindavau juos ant skirtingų spalvų spalvoto popieriaus lapų, susikarpydavau ir momentiškai ugdymo(-si) proceso metu skirdavau vaikams už tam tikrą veiklą à vienus vaikai klijuodavo į savo pasiekimų sąsiuvinukus / dienoraščius, kitus įklijuodavau tiesiai po jų atliktu darbu sąsiuvinyje... Čia jau fantazijos reikalas. Esmė - vaikams patinka būti skatinamiems. Net ir tie, kurie atrodo, kad nieko nemoka, PRIVALO būti paskatinti nors už tai, kad labai labai pasistengė, ar kad turi visas priemones, ar kad pvz., dailiai parašė nors 2 raides iš 10. Mokome ne įvertinimui - ruošiame gyvenimui, todėl būtina stengtis visais įmanomais būdais nenumušti tos mokymosi motyvacijos.

---------------------

"Mini šefų" neformaliojo švietimo programą pridedu kaip šabloną (jei tau skyrė kokį nors būrelį, kad matytum, kaip turi atrodyti viršelis, kokie komponentai sudaro turinį, galų gale - kaip maždaug dėliojasi temos lentelėje (aišku, skirtingose mokykloje, turbūt, viskas kitaip, bet gaaaaal turint pavyzdį bus lengviau sukomplektuoti savo neformaliojo švietimo būrelio planą).
----------------------

Yra ir meninės veiklos aplankas, gal rasi kažką naudingo. 

-----------------------

DAUGYBĖ įdomiu bei vertingų dokumentų ir kitų priemonių rasi čia: http://www.smm.lt/ugdymas/docs/specialusis/internet_pradinesBP_spec.pdf

Gerosios patirties sklaida įvairiais klausimais nacionaliniu lygiu pateikiama čia:   https://www.upc.smm.lt/ekspertavimas/biblioteka/ 

Šis tas originalaus randasi ir mano bloge (nuolat pildomas): https://mokytoja-aurelija-mc.blogspot.com/
----------------------------

Rasi ir specialiųjų poreikių mokinių ugdymo(-si) aplanką. Mano klasėje jų niekada nebuvo labai daug, tad nesukaupiau didelio duomenų banko, dažnai tekdavo impprovizuoti ir naršyti interneto platybes, kadangi  (kaip daugeliu atveju) dokumentaliai ši situacija mokyklose “blizga”, o realiai specialiųjų poreikių mokinių integracija vyksta sunkiai: organizuojama per mažai vertingų mokymų šia temą, todėl mokytojas tiesiog įmetamas į tą katilą “virti” tiesiogine ta žodžio prasme, BE realios pagalbos, metodinių nurodymų ar elementaraus suvokimo, kad šiam darbui reikalingas padėjėjas...Gaila, bet taip yra. Netolimoje ateityje pasidalinsiu naujai rengiamu straipsniu, gal pavyks padėti labiau.

------------------------------

Labai apsidžiaugiau iš vienos kolegės gavusi "SPALVOTI plakatėliai" rinkinuką, tad mielai dalinuosi ir su Tavimi. Kai ką galima įlaminavus ar tiesiog atspausdinus kabinti ant sienos, kai ką - naudoti kaip mokomąją medžiagą. Kai kas tikrai pravers nuolat padėtas ant suolo (geresniam naujo dalyko įsisavinimui). 
Svarbiausia, nedaryk klaidos šioje vietoje: vaikas GALI ir TURI aplink save matyti mokomąją medžiagą, esminius momentus tam tikroje temoje. Aš dažnai propaguoju ir naudojimąsi ja atsiskaitymų metu. Kodėl? Paaiškinti tai visai nesudėtinga: gyvename pasaulyje, kuriame tą pačią akimirką, kai mums iškilo koks nors klausimas, galime išsitraukti išmąnų įrenginį ir rasti atsakymą į jį. Galime operuoti kosminiais skaičiais, iš arti pamatyti žmogaus vidų, apsilankyti virtualiame muziejuje ir pan. Štai kodėl šiuolaikinis vaikas turėtų būti mokomas informaciją RASTI ir ją PRITAIKYTI, o ne įsiminti (iškalti) ir tiesiog prireikus atkartoti. 

----------------------------

Vertinimas: yra mano buvusios mokyklos pavyzdys, su, mano nuomone, itin aiškia vertinimo sistema (pradinėse klasėse). Visur mokyklose būna skirtingai, kartais net nėra bendros vertinimo tvarkos ir kiekvienas dirba sau... Bet gaaal  kažką panaudosi ;)

-----------------------------

KAIP ATSISIŲSTI .zip PRIEDUS? Pirmiausia paspausk čia ir čia. Taip parsisiųsi abu priedus į savo kompiuterį. Tada tiesiog paspausk ant failo "siuntimui.rar" arba ant "SPALVOTI plakatėlkiai.zip" ir, kaskart iššokus įspėjamąjam langui, spustelk ant "download" mygtuko. Atsisiuntus failui, jį rasi "donwloads / atsiuntimai" aplanke. 

KAIP IŠSKLEISTI PRIEDĄ? atsisiųstą failą (jį žymi piktograma su knygutėmis) paspausk ir iššokus programiniam langui pažymėk "siuntimui" aplanką / folder'į. Kai jis "pamėlynuos", viršuje rasi komandą "EXTRACT TO", paspausk ir pasirinkt vietą, kur norėsi, kad failas išsiskleistų (atskiras naujai sukurtas aplankas, c / d diskas, darbalaukis, išorinis įrenginys ir pan.). Pasibaigus operacijai, visą aplanką su mano siųstais failais rasi ten, kur nurodei, kad jis išsiskleistų.

NEPAVYKO? Gali būti, kad Tavo kompiuteryje nėra programos, kuri atliktų aukščiau nurodytus veiksmus, todėl žemiau gali ją parsisiųsti ir nemokamai bandyti 40 dienų.

-----------------------------------
Tikiuosi, aiškiai surašiau, kas ir kaip. Drąsiai remkis viskuo, kuo Tau tik reikia. Planai gali būti panašūs arba vienodi, tai neturi reikšmės, kaip bebuvę - "siekiame tų pačių tikslų". 

Tu SUPER, Mokytojau! 
Atmink tai jei kartais bus sunku :)

-- 
Linkėjimai,
Mokytoja Aurelija Macijauskienė

Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Mokytoja Aurelija MC -> Rugsėjo 1-oji alfa klasėje

Žibintas

Klasės savivalda->geroji patirtis mokytojos Aurelijos MC klasėje