Mokytoja Aurelija MC --> Nesudėtingi, bet efektingi bandymai per ZOOM

Bandymai, kuriais noriu pasidalinti šį kartą, yra tokie nesudėtingi, kad juos nesunkiai šįryt įgyvendinau net dirbdama telefonu (mano kompiuteris neseniai patyrė daugybinius sužalojimus :D) .
Taip pat jiems labai lengva pasiruošti, nes visas reikiamas priemones vaikai lengvai gali rasti namie.
Na ir, žinoma, visiems mokiniams pavyksta šiuos bandymus atlikti iš pirmo karto. Tad ne tik turiningai praleidžiame laiką, bet ir pasiekiame užsibrėžtų tikslų.


#1 Magiškas vanduo
Tai labiau ne bandymas, o vaikų kūrybiškumui bei mąstymui suaktyvinti skirta "provokacija". Jie tik stebi. "Stebuklą" atlieka mokytojas.

Jums reikės:
-poros ar kelių stiklainiukų su užsukamais dangteliais;
-guašo ar maistinių dažų;
-vandens stiklainiams pripildyti.

Prieš pat ZOOM užsiėmimą šiek tiek padažom stiklainių dangtelius dažais ir pripildome vandeniu. Vandens turi būti tiek, kad dažų neliestų.


Aptarę pamokos tikslus, kartu susižiūrėję priemones bandymams, vaikams demonstruojame vieną iš stiklainiukų ir klausiame, kas jame. Šiek tiek paspėliojus, pasiūlome sutelkti dėmesį į vandenį ir pažiūrėti kas bus. Imame kratyti stiklainį. Vanduo nusidažo. Vaikai aikčioja iš nuostabos (man su pirmokais tai puikiai pavyko pasiekti). Nieko nekomentuojame. Padarome tą patį su kitais stiklainiais. Pabaigę, turime kelių skirtingų spalvų vandens. Bendradarbiaudami turime išsiaiškinti KODĖL* vanduo iš pradžių buvo paprastas, o papurčius nusidažė.

*Spėjimų šiandien būta netikėčiausių. Pats originaliausias: vandenyje buvo permatoma kapsulė su dažais, o papurčius stiklainį ji sutrūko ir nudažė vandenį 👌


Mūsų tikslas - leisti plėtotis vaikų vaizduotei, tad priimame visus atsakymus. Kai jau manome, kad gana spėlioti, atskleidžiame "magišką paslaptį". Pasiūlome vaikams tokiu būdu išbandyti ir  artimuosius bei draugus.

#2 Karantino pirštinė
Originalesnė visiems jau ir taip žinomo bandymo su balionu versija. Prieš pradedant dar galima prisiminti karantino higienos taisykles.

Vaikams ir Jums reikės:
-vienkartinės (ne buitinės) pirštinės;
-stiklinės storesniu stiklu;
-plaukų gumelės;
-3 v. š. acto;
-3 v. š. sodos.

Pirmiausia akcentuojame, kad viską darysime griežtai žingsnis po žingsnio. KARTU. 
1.Imame pirštinę ir į ją sukratome sodą. 
2.Actą supilame į stiklinę.
3.Atsargiai išplečiame pirštinės angą rankai ir staigiu judesiu "užmauname" ant stiklinės. PIRŠTAI TURI KABĖTI šalia stiklinės.
4.Užmauname plaukų gumelę ant stiklinės, kad ši užtvirtintų pirštinę.
5.Imame atsargiai po vieną pirštą ir kratome sodą į stiklinę. 
6.Vykstanti reakcija beregint pradeda pūsti pirštinę ir jau visai netrukus ekrane matom daugybę "pakeltų rankų".

Vyresnioji dukra "prigavo". Sakė, buvo "Žiauriai juokinga akimirka" 😅

7.Kai šiek tiek nuslūgsta džiaugsmo ir nuostabos efektas, diskutuojame su vaikais KODĖL* taip įvyko.

*acto rūgštis reaguoja su soda. Šios reakcijos metu išsiskiria dujos CO2. Lygiai tos pačios, kurias išskiriame ir mes kvėpuodami. Šio bandymo metu išsiskyrusios dujos yra tarsi įkalinamos. Jos "norėtų" pakilti, tad kildamos aukštyn kartu kelia ir pirštinę.

8.Galima pasiūlyti šią ranką palikti stovėti ir fiksuoti laiką, kiek ilgai pirštinė pajėgs sulaikyti dujas. Kitą dieną lyginti gautus rezultatus per matematiką.

#3 Barzdočius
Pamokėlę dera užbaigti linksmai, tad atliekame smagu ir nuotaikingą bandymą.

Vaikams ir Jums reikės:
-pripūsto baliono;
-markerio;
-lėkštutės;
-maltų pipirų (tiktų ir cinamonas).

1.Ant baliono markeriu nupiešiame vyro veidą (tėčio, brolio, dėdės, išgalvotą...).



2.Tada į plaukus keliasdešimt sekundžių patriname baliono vietą ties lūpomis.
3.Į lėkštutę įberiame šiek tiek pipirų.
4."Įkrautą" balioną laikome virš pipirų ir stebime kaip pipirai prilimpa prie jo mūsų vyrukui suformuodami simpatišką barzdelę.


5.Diskutuojame KODĖL* pipirai prilipo prie baliono. Klausiame, su kokia medžiaga dar galėtume pasiekti tokį patį rezultatą.

*trindami balioną į plaukus jį įelektrinome. Susikaupusios energijos pakanka pritraukti tokius nesunkius objektus kaip pipiro dulkelė.


Tai tiek!
40 min tyro vaikų (ir mokytojos) džiaugsmo, susidomėjimo ir natūralaus smalsavimo apie supantį pasaulį.

Mokslo metai artėja į pabaigą. Vaikai pavargę. Tėvai pavargę. Pedagogai taip pat...
 Manau, kad likusį mokslo metų laiką, kaip tik, derėtų išnaudoti netradicinei, projektinei veiklai, daugiau BENDRAUTI rimtesnėmis temomis, susitikti lauke ir pan.
Sėkmės ir kantrybės visiems 🌿

Komentarai

  1. Labas vakaras, labai dėkoju už nuostabius eksperimentus. Norėjau pasiteirauti - o kaip gi padarote savo emoji susikurtą emociuką? Labai tikroviškai atrodo. :o

    AtsakytiPanaikinti

Rašyti komentarą

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Mokytoja Aurelija MC -> Rugsėjo 1-oji alfa klasėje

Žibintas

Klasės savivalda->geroji patirtis mokytojos Aurelijos MC klasėje